The World‘s Number 1 in Sports Retailing.

Različne vrste naprav in pripomočkov za različno vrsto treninga

Telesna pripravljenost je kompleksna stvar. Moč, gibljivost in vzdržljivost so njeni glavni trije sestavni deli, njim pa je treba dodati vsaj še koordinacijo in ravnotežje ter verjetno še kaj. Celostna telesna vadba pomeni sistematično skrb za vsakega od teh petih naštetih elementov. Največja napaka, ki jo lahko zagrešimo, je, da se ukvarjamo le s svojim najljubšim športom, pri tem pa pozabimo na bazo. 



 


 



Moč
 

Trening moči je v svojem bistvu anaerobni način vadbe. Lotimo se ga lahko na različne načine. Za začetek lahko izvajamo določene vaje z lastno težo. Odličen način vadbe omogočajo trakovi TRX. A prej ali slej si bomo zaželeli nekaj več. To nam omogoča vadbena postaja, s pomočjo katere lahko sistematično krepimo posamezne mišične sklope. V ta kontekst spada tudi trening z utežmi. Klasiki že vedno prisegajo na tiste običajne uteži z drogom, na katerega obesimo določeno težo. V zadnjem času pa je izjemno priljubljena tudi vadba s takoimenovanimi kroglastimi utežmi (kettle bells). Do določene mere lahko za trening moči uporabljamo tudi sobno kolo.



Gibljivost
 

Gibljivost je tisti element telesne pripravljenosti, ki jo mnogi rekreativci predvsem moškega spola najraje zanemarijo. A (ne)gibljivost je lahko vzrok številnih težav, ki se pojavijo z leti, zato je še kako pomembno, da ji posvečamo dovolj pozornosti. Po drugi strani pa je trening gibljivosti še najbolj primeren za domače okolje, saj potrebujemo le nekaj osnovnih pripomočkov, kot so elestični trakovi, ustrezna vadbena površina, mogoče še vadbena žoga. Gibljivost lahko zelo učinkovito krepimo tudi z jogo in pilatesom, ki ju tudi razmeroma enostavno lahko izvajamo v domačem okolju.



Koordinacija
 

Koordinacija nam pride še kako prav pri "naših" najljubših športih. Brez nje si je skorajda nemogoče predstavljati smučanje, igranje tenisa ali nogometa. Seveda tudi koordinacija zahteva določeno skrb in seveda ohranjanje določene ravni. V domačem okolju lahko za koordinacijo skrbimo z različnimi vajami, ki zahtevajo le nekaj osnovnih pripomočkov. Odlična je na primer kolebnica, pa različne palice in trakovi. Koordinacijo krepimo tudi z različnimi aktivnostmi, ki vsebujejo elemente plesa, ki je na nek način skorajda sinonim za koordinacijo.



Ravnotežje
 

Tudi ravnotežje je pomemben sestavni del številnih dinamičnih športnih aktivnosti. Pogosto menimo, da imamo ravnotežje prirojeno. To delno drži, vendar se da marskaj storiti tudi z vadbo. Morda je še najbolje, če posnemamo kar smučarje, ki delajo vaje na polkrožni mehki žogi, na deski za ravnotežje, na gimnastični žogi ali žogi iz pene...