The World‘s Number 1 in Sports Retailing.

Napotki, ki vam bodo olajšali izbiro kolesa ...

VRSTE KOLES

Kolesarjenje se je razslojilo na številne zvrsti, katerim so prilagojena tudi kolesa in njihove osnovne značilnosti. Od naše izbire in načina uporabe pa je seveda odvisno, za katero vrsto kolesa se bomo odločili.

Gorska kolesa

Če vas tudi na kolesu vleče v naravo, potem bo za vas najbolj primerno gorsko kolo. To so zagotovo najbolj robustna kolesa, ki so kos obremenitvam, ki jih prinaša vožnja po gozdnih in gorskih stezicah. Gorska kolesa so pravzaprav pravo nasprotje cestnih koles. Na prvi pogled jih spoznate po širokih gumah z grobim profilom, ki omogočajo terensko vožnjo. Tudi okvirji so nekoliko drugačne geometrije, predvsem pa se ponašajo s precej bolj trpežno zasnovo. Drugačen je tudi položaj za krmilom, ki je ravno in nekoliko dvognjeno navzgor. Gorska kolesa so morda sploh najbolj vsestransko uporabna, saj jih konec koncev lahko uporabljamo tudi za vožnjo po asfaltu in za prevoz v službo. Vendar je treba ob tem omeniti, da so zaradi manjših koles in robustnejšega profila podvržena večji porabi energije. 

Treking kolesa

Če je kolesarjenje za vas predvsem potovanje, potem si omislite treking kolo. Glavna značilnost treking koles je udobje, ki omogoča večurno oziroma tudi večdnevno navijanje pedalov. Za začetek to omogoča geometrija okvirja. Položaj na treking kolesu je nekoliko bolj pokončen, kar izničuje različne napetosti v hrbtu, ki je pri dolgotrajnem kolesarjenju najbolj izpostavljen del telesa. Tovrstna kolesa so nekakšni hibridi med cestnimi in gorskimi kolesi. Opremljena so s srednje debelimi gumami, katerih profil je v glavnem namenjen asfaltni podlagi, brez težav pa preživi tudi na makadamskem kolovozu. Precej treking koles je opremljenih z diskastimi zavorami, ki odlično delujejo tudi v mokrih in vlažnih razmerah. Seveda so treking kolesa opremljena s prestavami, katerih razmerje omogoča premagovanje različnih vzpetin, pa tudi razmeroma hitro vožnjo po ravnini. Predvsem pa je na njih možno namestiti vso potovalno opremo - prtljažnike, torbe, strešice, luči, bidone za vodo. In potem je vse skupaj le še stvar volje, želje, ideje in vztrajnosti mišic.

Mestna kolesa

Če se s kolesom vozite v službo ali po mestnih opravkih, potem je najbolje, da si omislite mestno kolo. Vse to lahko sicer opravite tudi s katerimkoli izmed zgoraj omenjenih kolesa, vendar vsakemu nekaj manjka. Zagotovo vam ne bo všeč mestno šviganje v nizkem dirkalnem položaju, prav tako vam ne bo všeč, če vas bo ujela kakšna kaplja dežja in se vam bo na hrbtu poznala mokra sled. Mestna kolesa izničijo vse te težave. Že serijsko so opremljena z vsemi potrebnimi mestnimi dodatki - s strešicami, prtljažnikom, lučmi in zvoncem. Poleg tega pa zagotavljajo udobem položaj za krmilom, s katerega je nenazadnje tudi dober pregled nad prometnim dogajanjem.

Ženska kolesa

Ženska kolesa niso posebna kategorija, temveč le različica katerekoli izmed zgoraj omenjenih vrst koles. Tako cestna, gorska, treking in mestna kolesa so na voljo v ženskih različicah. To pomeni, da so nekoliko prirejena anatomiji in fiziologiji nežnejšega spola. Predvsem gorske, treking in mestne različice spoznate po nekoliko bolj spuščeni geometriji. Ženska mestna kolesa imajo zgornjo cev povsem spuščeno, kar damam omogoča navijanje pedalov, tudi ko si oblečejo krilo. Tudi sedeži so prilagojeni ženskam in so predvsem bolj udobni, podobno velja za zavore, katerih ročice so nekoliko mehkejše in prijaznejše za uporabo. Modeli s prestavami pa ponujajo nekoliko lažja prestavna razmerja.

IZBIRA VELIKOSTI 

Izbira prave velikosti je verjetno sploh najpomembnejši del nakupa novega kolesa. Le prava velikost namreč zagotavlja dolgoročno zadovoljstvo in udobje pri vožnji.

Večina proizvajalcev ponuja kolesa petih različnih velkosti. S pomočjo finih nastavitev, kot sta višina sedeža in krmila, pa lahko kolo precej natančno prilagodimo svojim telesnim meram. 

XS                   14,4-16"                     124-160 cm

S                      16-17"                        160-170 cm

M                    17-18"                        170-179 cm

L                      19-21"                        180-188 cm

XL                   21"                              188-195 cm

 

 

VELIKOST OBROČNIKOV

26-palčniki

To je klasična velikost gorskokolesarskih obročev. Obroče te velikosti so začeli nameščati na gorska kolesa ob njihovem rojstvu, pred več kot štiridesetimi leti. Do pred nekaj let nazaj je bila to edina velikost gorskokolesarskih obročev, ki je omogočala idealno razmerje med okretnostjo in izkoristkom kolesarjeve energije. V zadnjem času pa 26-palčnike izpodrivajo 27.5-palčniki in 29-palčniki.

 

27.5-palčniki

Ta velikost obročev in pnevmatik se je pojavila zadnja. Ponuja odličen kompromis med klasičnimi 26-palčniki in 29-palčniki. Ponuja nekoliko bolj tekočo vožnjo kot 26-palčni obroči, hkrati pa boljšo okretnost kot 29-palčni obroči. Kot vse kaže, bo to v naslednjih letih najbolj vsestransko uporabna velikost obročev.

 

29-palčniki

29-palčniki so se pojavili kot protiutež klasičnim 26-palčnim obročem. Namenjena je predvsem gorskim kolesarjem, ki prisegajo na takoimenovani cross country. Večja kolesa jim namreč omogočajo bolj tekočo in posledično hitrejšo vožnjo. A na račun tega so kolesa opremljena s tovrstnimi obroči nekoliko izgubila na okretnosti. Vendar se to pozna le na tehnično zahtevnejših stezicah, sicer pa so 29-palčniki izjemno primerni za široko množico gorskih kolesarjev, saj so izjemno učinkoviti in omogočajo odlično izrabo energije.

 

Ko splomadi sedemo na kolo ..

Večina kolesarjev v zimskem času kolesom privošči nekaj mesečni počitek. Ko jih spomladi spet aktivirajo, pa je priporočljivo, da pred prvo vožnjo kolo pregledajo.  

- verigo je treba na novo naoljiti

- preveriti je treba, če so vse napere dobro napete

- preveriti je treba pritisk v zračnicah

- vse vrtljive dele je potrebno dobro zategniti

- preveriti je treba delovanje zavor

- prestave morajo delovati brezhibno

- preveriti je treba vse glavne vijake in pletenice

 

Večino teh nalog lahko opravimo sami, če pa ugotovimo, da s kolesom kaj ni v redu, je najbolje, da ga odpeljete v enega izmed Intersportovih servisov, kjer mu bodo naši strokvnjaki vrnili nekdanji sijaj.